Na samotě v lese






Foto: Septembre via Dezeen

Po dnešním dni stráveném do značné míry v rušném centru města jsem si večer sedla k počítači, a když jsem uviděla tyto fotky, dýchnul na mě pocit klidu a harmonie. Dřevěnou chatku Ermitage navrhlo pařížské studio Septembre pro jeden městský švédský pár, který si ve dnech volna rád jezdí odpočinout na téměř neobydlený ostrov Trossö na jihu Švédska. Chatka se vlastně skládá pouze z jedné obytné místnosti a nezbytné sauny. Díky velkým oknům, tmavému nátěru dřeva i "zapuštění mezi stromy" dokonale splývá s krajinou, což byl cíl architektů. Osobně se mi moc líbí prvek posuvných dveří. Představuji si, jak se hned po ránu jedním tahem dostanu přímo do lesa. Ideální představa dovolené, co říkáte?

7 komentářů:

  1. Je to nádhera, a o to víc to na mě dýchlo, protože sama žiju v dřevěné chatce o jedné místnosti, akorát normálně v civilizaci :). Jen teda musím říct, že tahleta švédská mi připomněla film Vendeta, který teď dávali o víkendu, a asi bych tam díky tomu neměla dobrý pocit :).

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera! :) Ty výhledy z oken jsou lepší než obrazy na stěnách :))
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
  3. Jedna podobná existuje i v Čechách, třeba by Vám ji i na chvilku půjčili. Hezký den přeji. Markéta - http://bydleni.idnes.cz/chata-v-lese-chf-/architektura.aspx?c=A131017_132247_architektura_web

    OdpovědětVymazat
  4. Ta chatička je vážně krásná, sice trochu menší, ale překrásná a ten interiér je jednoduchý a nadčasový :). Hledala jsem něco podobného i v Česku, třeba na prodloužený víkend a našla jsem tohle ubytování na stromě https://www.treehousejested.cz , tak jsem to hned musela poslat kamarádce a pojedeme spolu, to bude dámská jízda :D.

    OdpovědětVymazat
  5. Taková místa mám taky hodně rád, to se přiznávám bez mučení. Sice není teď moc času na to, abych podobné pergolky a altány navštěvoval a užil si tam tu samotu, ale snad to zase přijde. Momentálně pracuji se zámečnictví Havlíčkův Brod na tom, že mi dělají bránu na míru a ještě nějaké doplňky domů, tak to sebere hodně času. Ale ono to přijde a já si zase užiju výlet po okolí. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Takovéhle bydlení se mi taky líbí a kdyby bylo po mém a byly peníze a jistější situace, tak bych si klidně nechal zpracovat projekt dřevostavby na klíč v takovém duchu. Prostě takové pěkné bydlení na léto, kde by se člověk zašil na pár dní, třeba i pracovně, ale mimo většinu společnosti. :)

    OdpovědětVymazat